4 minuten
)
Ondernemen

‘We willen het maximale uit ons stadion halen’

Na een succesvolle afloop van de competitie is het vizier bij FC Twente alweer gericht op het aankomende seizoen. De zakelijke mogelijkheden in De Grolsch Veste worden deze zomer flink uitgebreid. Marco Behrens, Manager Commerciële Zaken, vertelt over de extra kansen in het stadion.

Direct na afloop van de laatste thuiswedstrijd van het seizoen is men in De Grolsch Veste begonnen met verschillende werkzaamheden. Naast de realisatie van ‘safe standing’-plaatsen en het volledig vervangen van de grasmat, wordt de gehele tweede ring voorzien van led-boarding. Daarnaast maakt SIXTYFIVE, het nieuwe en exclusieve restaurantconcept, aankomend seizoen zijn debuut in De Grolsch Veste.

LED-boarding op de tweede ring

‘We zijn altijd op zoek naar nieuwe (exposure)mogelijkheden om het maximale uit ons stadion te halen, zowel commercieel als qua ledstrijdbeleving’, vertelt Marco. ‘We hebben een nieuw concept waar we enorm naar uitkijken. De laatste seizoenen ontdekten steeds meer sponsors de kracht van reclame op de led-boarding, waardoor we tijdens onze thuiswedstrijden steeds minder ruimtehebben voor nieuwe bedrijven. De exposure in zo’n stadion is groot, heeft veel impact en vertegenwoordigt een hoge mediawaarde’, weet Marco.

Met zijn commerciële team ging hij op zoek naar uitbreiding en deed hij inspiratie op in het buitenland. ‘We zijn ambitieus en hebben gekeken naar de opties die clubs in grotere stadions hebben’, vervolgt hij. ‘In verschillende buitenlandse competities, maar ook in de Eredivisie bij PSV, zie je dat ook de tweede ring is voorzien van led-boarding. Op die manier kun je op een unieke manier alle supporters in het stadion bereiken, en het geeft een heel fraai, uniform beeld. Tevens biedt het ons mogelijkheden om de wedstrijdbeleving van iedereen in De Grolsch Veste te verhogen; daar kun je met reclame heel mooi op inspelen.’

Impressies

De led-boarding op de tweede ring is er voor alle sponsors. ‘We willen iedereen de ruimte blijven bieden om via FC Twente te adverteren in het stadion. De laatste jaren zien we ook vaak dat regionale sponsoren en bedrijven de meerwaarde inzien van deze vorm van exposure’, geeft Marco aan. ‘De komende periode wordt de led-boarding geplaatst en momenteel zijn we bezig met het onder de aandacht brengen van de nieuwe optie. De reacties zijn positief. Met de impressies die we al kunnen tonen zien bedrijven ook dat het een unieke manier van adverteren is. Met name voor regionale bedrijven is het interessant om tweewekelijks onze 30.000 trouwe supporters te bereiken.’

SIXTYFIVE

FC Twente is achter de schermen ook al ruime tijd bezig met het lanceren van een nieuw en exclusief restaurantconcept: SIXTYFIVE. Het huidige Cook & Play restaurant en het naastgelegen Pop-up restaurant worden zowel qua concept als wat betreft uitstraling totaal vernieuwd. Van deze twee culinaire entourages wordt komend seizoen één wereld gecreëerd met twee verschillende concepten.

‘Het Cook & Play restaurant is sinds 2011 een begrip. Onze gasten werden hier op topniveau ontvangen en kregen een hoogwaardig driegangendiner geserveerd. Het beste van dit concept blijft de basis en willen we middels een upgrade naar een volgend level tillen’, aldus Marco.

In de coronatijd ontstond, in de ruimte naast het Cook & Play restaurant, het Pop-up restaurant. Hier werd op een informele(re) manier getafeld, waarbij kleine gerechtjes ‘to share’ werden uitgeserveerd. Marco: ‘Dat deze manier van tafelen een succes was, blijkt wel uit het feit dat het Pop-up restaurant drie seizoenen lang elke thuiswedstrijd zijn deuren opende. Ook hiervan nemen we het beste mee naar het nieuwe en vaststaande concept. We laten dus het beste van de twee werelden samenkomen, op een unieke locatie met uitzicht op het veld.’

SIXTYFIVE | Chef’s Experience

In het nieuwe restaurant, op een exclusieve locatie, staat persoonlijke aandacht aan tafel van zowel chef-kok als sommelier centraal. Hier wordt een hoogwaardig viergangendiner uitgeserveerd met bijpassende wijnen, waarbij u aan tafel wordt geadviseerd door de huissommelier; een ware gastronomische beleving. Het aantal beschikbare plaatsen voor dit concept is beperkt; persoonlijke aandacht en het dineren in een exclusieve setting staan centraal. De wedstrijd wordt bekeken vanaf de luxe business-seat(s) direct voor het restaurant, of vanaf een van de unieke terrasplekken.

Club SIXTYFIVE

Club SIXTYFIVE is de plek waar gezellig tafelen, verrassende gerechten en goed gezelschap samenkomen. Alle gerechten worden geserveerd binnen een viergangen ‘Shared Dining’-menu. Elke gang opnieuw wordt de tafel voorzien van diverse gerechten om gezamenlijk te delen. Ook hier ontbreekt het aan niets, staat Twentse gastvrijheid op nummer 1 en zijn de consumpties gedurende de avond inbegrepen. De wedstrijd wordt bekeken vanaf de luxe business-seats direct voor het restaurant.