5 minuten
)
Ondernemen

ThermoSolutions prijkt op de rug van FC Twente: ‘Het is een daad van liefde’

Lang hoefden ze er niet over na te denken. Toen Michiel Piek en Padnilla Kross met ThermoSolutions de kans kregen om Official Partner van FC Twente te worden, was het snel geregeld. Sindsdien prijkt de naam van het bedrijf op de rug van zowel de mannen als de vrouwen van de club. ‘Het is vooral een daad van liefde.’

Het gaat hard met ThermoSolutions. Michiel Piek richtte het bedrijf in 2016 op en bouwde het in razend tempo uit. Inmiddels is het Enschedese bedrijf de marktleider op het gebied van spouwmuur- en vloerisolatie. Het is een kwestie van gevoel voor ondernemerschap, maar vooral ook de juiste timing. ‘In 2016 hield de overheid zich nog niet bezig met het isoleren van huizen, maar ik zag het als een markt vol kansen’, trapt Michiel af. ‘Kijk hoe het nu is. Bijna elke politieke partij heeft het verduurzamen van huizen in zijn verkiezingsprogramma staan. In Nederland zijn er nog 2,5 miljoen huizen te isoleren. Er ligt nog ontzettend veel werk dat gedaan moet worden.’

Op het juiste moment ergens instappen. Michiel lijkt er gevoel voor te hebben. De ondernemer ziet kansen. Dus toen FC Twente op zoek was naar een nieuwe shirtsponsor, was de interesse van Michiel snel gewekt. ‘Ik heb altijd gezegd dat ik geen hoofdsponsor hoefde te worden, maar als er plek op de rug vrij zou komen, dan wilde ik graag aanschuiven.’

Het idee om ThermoSolutions op het shirt van FC Twente te krijgen kwam overigens niet van Michiel zelf, maar van zijn vrouw Padnilla Kross. ‘Zij is de aanstichter’, zegt Michiel. Padnilla kan erom lachen. ‘Toen ik met Marco Behrens belde om aan te geven dat we interesse hadden, was net bekend geworden dat Pure Energie ermee zou stoppen. Alsof we dat aanvoelden. Qua timing was het precies goed.’

Verbonden

En dus prijkt ThermoSolutions sinds dit seizoen achterop het shirt van FC Twente. Michiel en Padnilla zijn er trots op. Ze voelen zich nauw verbonden met de club. Het is een volgende stap voor het bedrijf, dat in 2017 begon als TOS-lid en begin 2023 een skybox in gebruik nam. De band met FC Twente is steeds persoonlijker geworden. ‘Er gaat in ons gezin geen dag meer voorbij waarop er niet over voetbal wordt gepraat. Zelfs onze dochter is echt van voetbal gaan houden. FC Twente heeft ons vriendschappen opgeleverd, de familieband versterkt. De club verbindt echt. Het shirtsponsorschap is dan ook een daad van liefde, om iets terug te geven aan FC Twente.’

Die liefde houdt niet op bij de mannen. ThermoSolutions heeft zich ook verbonden aan FC Twente Vrouwen. ‘Voor ons was die stap niet meer dan logisch’, zegt Padnilla. ‘We willen eraan bijdragen dat de mannen en vrouwen gelijk behandeld worden. Dat dat op deze manier kan is fantastisch. We zijn met het team mee geweest naar Zweden, voor de kwalificatiewedstrijd voor de Champions League tegen BK Häcken. Erg leuk om van dichtbij mee te maken hoe professioneel en fijn het hele team samenwerkt. Via FC Twente Vrouwen zijn we bovendien partner geworden van Future of Twente. Ook daar halen we veel energie uit, omdat we zo kunnen bijdragen aan een gelijk speelveld voor vrouwen.’

‘De club straalt positieve energie uit en er werken veel leuke mensen’, zegt Michiel. ‘Dat straalt ook weer af op ons als bedrijf.’ ‘We krijgen heel veel positieve reacties’, zegt Padnilla. ‘Ze spreken ons persoonlijk aan. Vinden het leuk dat we dit als regionaal bedrijf doen.’ De warmte die ze voor FC Twente voelen, brengen Michiel en Padnilla ook in hun eigen bedrijf tot uiting. ‘Niet voor niets zijn veel mensen die bij ons werken vrienden van elkaar geworden.’ 

DSC01762 VOORKEUR min

Verder groeien

Het sponsorschap betekent wel dat er anders naar ThermoSolutions wordt gekeken. Het is geen anoniem bedrijf meer, maar veel mensen kennen het ineens. ‘Ik hield er nooit zo van om op de voorgrond te treden’, zegt Michiel. ‘Ik werkte altijd het beste achter de schermen, achter een beeldscherm dingen regelen. Zo zijn we met ThermoSolutions flink gegroeid. Nu zijn we op een punt gekomen dat we meer landelijke naamsbekendheid willen creëren. We willen ons meer laten zien om verder te groeien. Het sponsorschap helpt daarbij.’

Groeiambities

Meer laten zien waar ze voor staan past bij de ambities van ThermoSolutions. Het bedrijf groeit als kool. De omzet stijgt ieder jaar aanzienlijk en het personeelsbestand dijt steeds verder uit. Waar ThermoSolutions aan het begin van dit jaar 110 medewerkers had, zijn het er inmiddels 140. Dat aantal stijgt met de week. ‘We hebben altijd de visie op groei gehad’, zegt Michiel. ‘Op het gebied van administratie en sales hebben we een sterke organisatie staan. We willen vooral verder groeien in de uitvoering, met de mensen die de isolatie aanbrengen. Dat doen we door zelf mensen op te leiden.’

Die mensen zijn hard nodig, gezien de uitdaging die er ligt. ThermoSolutions voorziet jaarlijks zo’n 15.000 huizen van isolatie. Met de 2,5 miljoen huizen die nog geïsoleerd moeten worden, hoeft het bedrijf voorlopig niet stil te zitten. Dat het isoleren voor de klant loont, bleek nog eens uit een onderzoek dat ThermoSolutions recent hield onder haar klanten. ‘De gemiddelde besparing op de energierekening is 24 procent’, zegt Michiel. ‘Er zit een hoog rendement op. Maar die besparing is niet ons voornaamste doel. Wij willen vooral het wooncomfort voor onze klanten vergroten, ervoor zorgen dat ze een behaaglijke temperatuur in huis houden.’ Padnilla vult hem aan: ‘Want als je je lekker voelt in je huis, dan zit je ook lekkerder in je vel.’